Bergingsbil

AD11936 Scania L 110S54

Dieseldrevet bergingsbil solgt ny i Norge og førstegangsregistrert i 1971. Eksportert/utført fra Norge 6 juli 2007.

Hvem eier bergingsbilen?

Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.

Eller send SMS « REGNR AD11936 » til 2292 (49,-)

Se eieropplysninger
Slik virker det
  1. Opprett en ny tekstmelding (SMS)
  2. Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
  3. Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel AD11936
  4. Send meldingen til 2292
  5. Svar OK for å bekrefte betalingen
  6. Du mottar svaret innen 30 sekunder
  7. Kr 49,- blir belastet ditt telefonabonnement

SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.

OK symbol EU-kontroll

Ingen EU-kontrollfrist er registrert på dette kjøretøyet.
Ble sist godkjent: 6 september 2005

Heftelser og pantsettelse

Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.

Statusindikator OK Eierhistorikk

Kjøretøyet kan ha hatt flere eiere.

Eller send SMS « HISTORIKK AD11936 » til 2292 (49,-)

Se eierhistorikk

Du vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.

SMS besvares innen 30 sekunder.

Statusindikator OK Kilometerstand funnet

Det finnes kilometerhistorikk på dette kjøretøyet.

Statusindikator OK Ikke etterlyst

Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.

Warning symbol Forsikring

Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.

Vognkortmerknader

  • #1 Vognkortmerknad

    Godkjent med 12.000 kg bakakseltrykk 6.6.95 (62)k.
    A.
    Brev m.
    Vedlegg f3 og f50 utsendt for eksport.

Kjøretøyopplysninger

MerkeSCANIA
ModellbetegnelseL 110S54
Typebetegnelse-
KjøretøygruppeBergingsbil
Kjøringens artEgentransport
Teknisk kodeN3
Sitteplasser3 seter: 3 foran og 0 bak
Understellsnummer454002
BruktimportNei, solgt ny i Norge

Viktige datoer for kjøretøyet

Førstegangsregistrert18 juni 1971
***Dato fastsatt på basis av 1.g.reg.Norge. Opprinnelig registreringsdato første gang kan være tidligere (i utlandet).
Førstegangsregistrert i Norge18 juni 1971
Sist EU-godkjent6 september 2005
Vraket-
Avregistrert-

Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt

Lengde850.0 cm
Bredde250.0 cm
Egenvekt8030 kg
Tillatt totalvekt16000 kg
Maks nyttelast7900 kg
Maksvekt foraksel6000 kg
Maksvekt bakaksel12000 kg

Motoroppsett, forbruk og utslipp

Antall motorer1
HybridNei
DrivstoffDiesel
Hestekrefter275 HK (202 kW)
Antall aksler med drift1 av 2
MiljøklasseIngen

Nyttige lenker

Dekk- og felgalternativer

Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.

Kombinasjon 1

AkselDekkFelgMin. hastighetsindeksInnpressMin. lastindeks
112 R 22,5Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt146 (3000 kg)
212 R 22,5Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt170 (6000 kg)


Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.

Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).

Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.

Aksler på kjøretøyet

Antallet aksler på et kjøretøy varierer. En vanlig personbil har to aksler (en foran og en bak). Større kjøretøy som lastebiler kan ha flere aksler for å fordele vekten og forbedre lastekapasiteten.

#AvstandSporviddeFremdriftLuftfjæringMakslastAnt. hjulStyring
15400 mmIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt6000 kgIkke oppgittIkke oppgitt
2Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt12000 kgIkke oppgittIkke oppgitt