Buss, vraket

BN93812 Mercedes-Benz Vito 113Blå

Blåfarget bensindrevet buss førstegangsregistrert i utlandet i 1996 og bruktimportert til Norge i 1996. Avregistrert og vraket 18 mars 2013.

Hvem eier bussen?

Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.

Eller send SMS « REGNR BN93812 » til 2292 (49,-)

Se eieropplysninger
Slik virker det
  1. Opprett en ny tekstmelding (SMS)
  2. Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
  3. Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel BN93812
  4. Send meldingen til 2292
  5. Svar OK for å bekrefte betalingen
  6. Du mottar svaret innen 30 sekunder
  7. Kr 49,- blir belastet ditt telefonabonnement

SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.

Warning symbol Vraket

Bussen ble avregistrert og vraket 18 mars 2013.

OK symbol EU-kontroll

Ingen EU-kontrollfrist er registrert på dette kjøretøyet.
Ble sist godkjent: 20 juli 2011

Heftelser og pantsettelse

Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.

Statusindikator OK Eierhistorikk

Kjøretøyet kan ha hatt flere eiere.

Eller send SMS « HISTORIKK BN93812 » til 2292 (49,-)

Se eierhistorikk

Du vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.

SMS besvares innen 30 sekunder.

Statusindikator OK Kilometerstand funnet

Det finnes kilometerhistorikk på dette kjøretøyet.

Statusindikator OK Ikke etterlyst

Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.

Warning symbol Forsikring

Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.

Vognkortmerknader

  • #1 Typegodkjenningsmerknad

    Standstøy aut.
    Gir: 82db(a).
    Seteplassering se typegodkjenning seteplassering: 1.
    Seterad: 2 enkle seter, 2.
    Seterad: benk med 3 sitteplasser, 3.
    Seterad: 2 tverrvendte benker vendt mot hverandre, med 3 sitteplasser på venstre og 2 på høyre side (bakre sete venstre side er senket).
    Nødutganger: 3 sidedører, bakluke, midtre og bakre sidevindu venstre side. 18/6-96: korrigert egenvekt.
    Midtre hodestøtte 2.
    Seterad skal være fjernet. 24/6-98 totalvekt øket
    Fabrikasjonsplate: i forkant av døråpning høyre fordør
    Innpreget understellnr: i gulv innenfor høyre fordør
    Ramme/karosseri: selvbærende karosseri, lukket med 3 sidedører

Kjøretøyopplysninger

MerkeMERCEDES-BENZ
ModellbetegnelseVITO 113
TypebetegnelseVSA638114
Variant3
KjøretøygruppeBuss
Kjøringens artEgentransport
Teknisk kodeM2
Makshastighet170 km/t
Sitteplasser10 seter: 2 foran og 8 bak
UnderstellsnummerVSA63811413016747
BruktimportNei, solgt ny i Norge

Viktige datoer for kjøretøyet

Førstegangsregistrert31 desember 1996
***Måned og dag er ukjent. Kun opprinnelig registreringsår er kjent fra kilden.
Førstegangsregistrert i Norge16 august 1996
Sist EU-godkjent20 juli 2011
Neste EU-kontroll-
Vraket18 mars 2013
Avregistrert18 mars 2013

Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt

Lengde466.0 cm
Bredde188.0 cm
Egenvekt1765 kg
Tillatt totalvekt2700 kg
Maks nyttelast860 kg
Maksvekt taklast100 kg
Maksvekt tilhenger med bremser2000 kg
Maksvekt tilhenger uten bremser750 kg
Maksvekt tilhengerkobling75 kg
Maks vogntogvekt4600 kg
Maksvekt foraksel1420 kg
Maksvekt bakaksel1330 kg

Motoroppsett, forbruk og utslipp

Antall motorer1
HybridNei
DrivstoffBensin
Hestekrefter129 HK (95 kW)
Motorkode111.948
HjuldriftForhjulsdrift
Antall aksler med drift1 av 2

Nyttige lenker

Dekk- og felgalternativer

Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.

Kombinasjon 1

AkselDekkFelgMin. hastighetsindeksInnpressMin. lastindeks
1195/70R15C5 1/2 JR (170 km/t)60mm96 (710 kg)
2195/70R15C5 1/2 JR (170 km/t)60mm94 (670 kg)

Kombinasjon 2

AkselDekkFelgMin. hastighetsindeksInnpressMin. lastindeks
1Ikke oppgitt6JR (170 km/t)60mm96 (710 kg)
2Ikke oppgitt6JR (170 km/t)60mm94 (670 kg)


Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.

Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).

Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.

Aksler på kjøretøyet

Antallet aksler på et kjøretøy varierer. En vanlig personbil har to aksler (en foran og en bak). Større kjøretøy som lastebiler kan ha flere aksler for å fordele vekten og forbedre lastekapasiteten.

#AvstandSporviddeFremdriftLuftfjæringMakslastAnt. hjulStyring
13000 mm1620JaIkke oppgitt1420 kgIkke oppgittIkke oppgitt
2Ikke oppgitt1630NeiIkke oppgitt1330 kgIkke oppgittIkke oppgitt