Hvem eier bilen?
Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.
Eller send SMS « REGNR DR47400 » til 2292 (39,-)
Se eieropplysninger- Opprett en ny tekstmelding (SMS)
- Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
- Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel DR47400
- Send meldingen til 2292
- Svar OK for å bekrefte betalingen
- Du mottar svaret innen 30 sekunder
- Kr 39,- blir belastet ditt telefonabonnement
SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.
EU-kontroll
Ble sist godkjent: 6 mai 2024
Frist for godkjent EU-kontroll: 1 juni 2026
Person- og varebiler med vekt under 7,5 tonn er fritatt for EU-kontroll de tre første årene etter førstegangsregistrering i Norge, og skal deretter kontrolleres hvert andre år.
Bestill påminnelse om EU-kontroll
Bli varslet kostnadsfritt på SMS når det er på tide å ta EU-kontroll. Varselet sendes ut 1 måned før fristen utløper. Mer informasjon
Bestilles ved å sende SMS « EUVARSEL DR47400» til 2292 (Gratis)
Heftelser funnet
Kjøretøyet har økonomiske heftelser pålydende kr 452.034,-.
For kjøretøy med registreringsnummer DR47400 er det offentliggjort 1 tinglyst heftelse av type Salgspant for tilsammen kr. 452.034,-
Sist oppdatert 19 oktober 2025.
jf. Brønnøysundregistrene.
Send SMS « REGNR DR47400 » til 2292 for å få navn på pantsetter samt mer informasjon om heftelsene tilsendt på SMS. (39,-)
Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.
Eierhistorikk funnet
Dette kjøretøyet har hatt flere eiere.
Eller send SMS « HISTORIKK DR47400 » til 2292 (39,-)
Se eierhistorikkDu vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.
SMS besvares innen 30 sekunder.
Kilometerstand funnet
Det finnes kilometerhistorikk på dette kjøretøyet.
Eller send SMS « KILOMETER DR47400 » til 2292 (25,-)
Se kilometerhistorikkSMS besvares innen 30 sekunder.
Bruktimport
Kjøretøyet er bruktimportert fra Tyskland og kan mangle nybilgaranti i Norge. Kilometerhistorikk fra utlandet blir ikke kontrollert ved innførsel. Kjøretøyets kilometerstand viste 30734 km ved innførsel. Registreringsnummer i Tyskland var OH 140B.
Ikke etterlyst
Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.
Forsikring
Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.Vognkortmerknader
#1 Typegodkjenningsmerknad
Egenvekt og nyttelast er veiledende - avhengig av utstyr
Kjøretøyopplysninger
| Produsent | DAIMLER AG |
| Merke | MERCEDES-BENZ |
| Modellbetegnelse | GLA 45 AMG 4MATIC |
| Typebetegnelse | 245 G |
| Variant | 275GP1 |
| Versjon | DZAAB500 |
| Dører | 4 sidedører og bakluke/-dør |
| Kjøretøygruppe | Personbil |
| Kjøringens art | Egentransport |
| Teknisk kode | M1 |
| Makshastighet | 250 km/t |
| Sitteplasser | 5 seter: 2 foran og 3 bak |
| Understellsnummer | WDC1569521J120078 |
| Bruktimport | Ja |
Viktige datoer for kjøretøyet
| Førstegangsregistrert | 4 januar 2016 |
| Førstegangsregistrert i Norge | 5 september 2018 |
| Sist eierskifte | 27 mai 2025 |
| Sist EU-godkjent | 6 mai 2024 |
| Neste EU-kontroll | 1 juni 2026 |
| Vraket | - |
| Avregistrert | - |
Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt
| Lengde | 443.1 cm |
| Bredde | 180.4 cm |
| Høyde | 147.4 cm |
| Egenvekt | 1510 kg |
| Tillatt totalvekt | 2105 kg |
| Maks nyttelast | 520 kg |
| Maksvekt taklast | 75 kg |
| Maksvekt foraksel | 1140 kg |
| Maksvekt bakaksel | 985 kg |
Motoroppsett, forbruk og utslipp
| Antall motorer | 1 |
| Hybrid | Nei |
| Drivstoff | Bensin |
| Hestekrefter | 360 HK (265 kW) |
| Girkasse | Automat |
| Motorkode | 133980 |
| Hjuldrift | Firehjulsdrift AWD |
| Antall aksler med drift | 2 av 2 |
| Forbruk | 0.75 liter per mil |
| Støynivå | 74 dB |
| Miljøklasse | Euro 6 |
| NOx-utslipp | 35.3 milligram NOx per kilometer |
| co2-utslipp | 175 gram co2 per kilometer 1.8 tonn co2 per 10.000 kilometer |
Nyttige lenker
- Se registreringsnumre som ligner på DR47400
- Se registreringsnumre som begynner med bokstavene DR
- Bokstavene DR tilsier at kjøretøyet
er førstegangsregistrert ved Oslo trafikkstasjon. - Send salgsmelding til Statens Vegvesen
Dekk- og felgalternativer
Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.
Kombinasjon 1
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 235/40ZR20 XL | 8JX20 H2 | W (270 km/t) | 43.5mm | 89 (580 kg) |
| 2 | 235/40ZR20 XL | 8JX20 H2 | W (270 km/t) | 43.5mm | 84 (500 kg) |
Kombinasjon 2
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 235/45ZR19 XL | 8JX19 H2 | W (270 km/t) | 43.5mm | 89 (580 kg) |
| 2 | 235/45ZR19 XL | 8JX19 H2 | W (270 km/t) | 43.5mm | 84 (500 kg) |
Kombinasjon 3
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 215/55R18 XL M+S | 7.5JX18 H2 | W (270 km/t) | 42.5mm | 89 (580 kg) |
| 2 | 215/55R18 XL M+S | 7.5JX18 H2 | W (270 km/t) | 42.5mm | 84 (500 kg) |
Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.
Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).
Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.
Aksler på kjøretøyet
Antallet aksler på et kjøretøy varierer. En vanlig personbil har to aksler (en foran og en bak). Større kjøretøy som lastebiler kan ha flere aksler for å fordele vekten og forbedre lastekapasiteten.
| # | Avstand | Sporvidde | Fremdrift | Luftfjæring | Makslast | Ant. hjul | Styring |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2699 mm | 1570 | Ja | Ikke oppgitt | 1140 kg | 2 | Ja |
| 2 | Ikke oppgitt | 1571 | Ja | Ikke oppgitt | 985 kg | 2 | Nei |
