Hvem eier bilen?
Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.
Eller send SMS « REGNR DR73241 » til 2292 (39,-)
Se eieropplysninger- Opprett en ny tekstmelding (SMS)
- Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
- Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel DR73241
- Send meldingen til 2292
- Svar OK for å bekrefte betalingen
- Du mottar svaret innen 30 sekunder
- Kr 39,- blir belastet ditt telefonabonnement
SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.
Har byttet registreringsnummer flere ganger
Registreringsnummeret PP93784 er/har vært knyttet til kjøretøyet.
Registreringsnummeret DR30904 er/har vært knyttet til kjøretøyet.
Registreringsnummeret DR55874 er/har vært knyttet til kjøretøyet.
Registreringsnummeret DR55794 er/har vært knyttet til kjøretøyet.
Registreringsnummeret DR67219 er/har vært knyttet til kjøretøyet.
Bytte av registreringsnummer skjer for eksempel etter tap/tyveri av skilt.
Bokstaver og tall som ligner på hverandre gir treff om hverandre i kjøretøyregisteret. Eksempelvis vil søk etter registrerigsnummeret AI vise kjøretøyet A1.
Vraket
Bilen ble avregistrert og vraket 9 oktober 2020.
Ikke godkjent innen fristen for EU-kontroll
Ble sist godkjent: 3 juni 2019
Frist for godkjent EU-kontroll: 18 februar 2021
Person- og varebiler med vekt under 7,5 tonn er fritatt for EU-kontroll de tre første årene etter førstegangsregistrering i Norge, og skal deretter kontrolleres hvert andre år.
Heftelser og pantsettelse
Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.
Eierhistorikk
Kjøretøyet kan ha hatt flere eiere.
Eller send SMS « HISTORIKK DR73241 » til 2292 (39,-)
Se eierhistorikkDu vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.
SMS besvares innen 30 sekunder.
Kilometerstand funnet
Det finnes kilometerhistorikk på dette kjøretøyet.
Eller send SMS « KILOMETER DR73241 » til 2292 (25,-)
Se kilometerhistorikkSMS besvares innen 30 sekunder.
Bruktimport
Kjøretøyet er bruktimportert fra Sverige og kan mangle nybilgaranti i Norge. Kilometerhistorikk fra utlandet blir ikke kontrollert ved innførsel. Kjøretøyets kilometerstand viste 86812 km ved innførsel. Registreringsnummer i Sverige var LJX079.
Ikke etterlyst
Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.
Forsikring
Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.Vognkortmerknader
Ingen vognkortmerkander funnetKjøretøyopplysninger
| Merke | MERCEDES-BENZ |
| Modellbetegnelse | Sprinter |
| Typebetegnelse | 315 cdi |
| Kjøretøygruppe | Varebil |
| Kjøringens art | Egentransport |
| Teknisk kode | N1 |
| Makshastighet | 154 km/t |
| Sitteplasser | 3 seter: 3 foran og 0 bak |
| Understellsnummer | WDB9061351N347267 |
| Bruktimport | Ja |
Viktige datoer for kjøretøyet
| Førstegangsregistrert | 1 oktober 2007 |
| Førstegangsregistrert i Norge | 25 februar 2011 |
| Sist EU-godkjent | 3 juni 2019 |
| Neste EU-kontroll | - |
| Vraket | 9 oktober 2020 |
| Avregistrert | 9 oktober 2020 |
Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt
| Lengde | 700.0 cm |
| Bredde | 218.0 cm |
| Egenvekt | 2540 kg |
| Tillatt totalvekt | 3500 kg |
| Maks nyttelast | 885 kg |
| Maksvekt tilhenger med bremser | 2000 kg |
| Maksvekt tilhenger uten bremser | 750 kg |
| Maks vogntogvekt | 5500 kg |
| Maksvekt foraksel | 1800 kg |
| Maksvekt bakaksel | 2250 kg |
Motoroppsett, forbruk og utslipp
| Antall motorer | 1 |
| Hybrid | Nei |
| Drivstoff | Diesel |
| Hestekrefter | 150 HK (110 kW) |
| Girkasse | Automat |
| Hjuldrift | Bakhjulsdrift |
| Antall aksler med drift | 1 av 2 |
| Miljøklasse | Euro 4 |
Nyttige lenker
- Se registreringsnumre som ligner på DR73241
- Se registreringsnumre som begynner med bokstavene DR
- Bokstavene DR tilsier at kjøretøyet
er førstegangsregistrert ved Oslo trafikkstasjon. - Send salgsmelding til Statens Vegvesen
Dekk- og felgalternativer
Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.
Kombinasjon 1
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 235/65r16c | 6,5j16h2 | Q (160 km/t) | 62.00mm | 104 (900 kg) |
| 2 | 235/65r16c | 6,5j16h2 | Q (160 km/t) | 62.00mm | 113 (1150 kg) |
Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.
Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).
Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.
Aksler på kjøretøyet
Antallet aksler på et kjøretøy varierer. En vanlig personbil har to aksler (en foran og en bak). Større kjøretøy som lastebiler kan ha flere aksler for å fordele vekten og forbedre lastekapasiteten.
| # | Avstand | Sporvidde | Fremdrift | Luftfjæring | Makslast | Ant. hjul | Styring |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 4325 mm | 1710 | Nei | Nei | 1800 kg | Ikke oppgitt | Ikke oppgitt |
| 2 | Ikke oppgitt | 1730 | Ja | Nei | 2250 kg | Ikke oppgitt | Ikke oppgitt |
