Hvem eier bilen?
Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.
Eller send SMS « REGNR EC73690 » til 2292 (39,-)
Se eieropplysninger- Opprett en ny tekstmelding (SMS)
- Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
- Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel EC73690
- Send meldingen til 2292
- Svar OK for å bekrefte betalingen
- Du mottar svaret innen 30 sekunder
- Kr 39,- blir belastet ditt telefonabonnement
SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.
EU-kontroll
Ble sist godkjent: 19 juni 2023
Frist for godkjent EU-kontroll: 19 juni 2025
Person- og varebiler med vekt under 7,5 tonn er fritatt for EU-kontroll de tre første årene etter førstegangsregistrering i Norge, og skal deretter kontrolleres hvert andre år.
Bestill påminnelse om EU-kontroll
Bli varslet kostnadsfritt på SMS når det er på tide å ta EU-kontroll. Varselet sendes ut 1 måned før fristen utløper. Mer informasjon
Bestilles ved å sende SMS « EUVARSEL EC73690» til 2292 (Gratis)
Heftelser funnet
Kjøretøyet har økonomiske heftelser pålydende kr 204.890,-.
For kjøretøy med registreringsnummer EC73690 er det offentliggjort 1 tinglyst heftelse av type Salgspant for tilsammen kr. 204.890,-
Sist oppdatert 10 oktober 2025.
jf. Brønnøysundregistrene.
Send SMS « REGNR EC73690 » til 2292 for å få navn på pantsetter samt mer informasjon om heftelsene tilsendt på SMS. (39,-)
Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.
Eierhistorikk funnet
Dette kjøretøyet har hatt flere eiere.
Eller send SMS « HISTORIKK EC73690 » til 2292 (39,-)
Se eierhistorikkDu vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.
SMS besvares innen 30 sekunder.
Kilometerstand funnet
Det finnes kilometerhistorikk på dette kjøretøyet.
Eller send SMS « KILOMETER EC73690 » til 2292 (25,-)
Se kilometerhistorikkSMS besvares innen 30 sekunder.
Bruktimport
Kjøretøyet er bruktimportert fra Spania og kan mangle nybilgaranti i Norge. Kilometerhistorikk fra utlandet blir ikke kontrollert ved innførsel. Kjøretøyets kilometerstand viste 10330 km ved innførsel. Registreringsnummer i Spania var FY447SX.
Ikke etterlyst
Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.
Forsikring
Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.Vognkortmerknader
#1 Typegodkjenningsmerknad
Egenvekt og nyttelast er veiledende - avhengig av utstyr
Kjøretøyopplysninger
| Produsent | NISSAN INTERNATIONAL SA |
| Merke | NISSAN |
| Modellbetegnelse | Nissan Leaf 40kWh |
| Typebetegnelse | ZE1 |
| Variant | A |
| Versjon | A02 |
| Dører | 4 sidedører |
| Kjøretøygruppe | Personbil |
| Kjøringens art | Egentransport |
| Teknisk kode | M1 |
| Makshastighet | 144 km/t |
| Sitteplasser | 5 seter: 2 foran og 3 bak |
| Understellsnummer | SJNFAAZE1U0074149 |
| Bruktimport | Ja |
Viktige datoer for kjøretøyet
| Førstegangsregistrert | 27 september 2019 |
| Førstegangsregistrert i Norge | 15 juli 2021 |
| Sist eierskifte | 7 august 2023 |
| Sist EU-godkjent | 19 juni 2023 |
| Neste EU-kontroll | 19 juni 2025 |
| Vraket | - |
| Avregistrert | - |
Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt
| Lengde | 449.0 cm |
| Bredde | 178.8 cm |
| Høyde | 153.0 cm |
| Egenvekt | 1505 kg |
| Tillatt totalvekt | 1995 kg |
| Maks nyttelast | 415 kg |
| Maksvekt foraksel | 1040 kg |
| Maksvekt bakaksel | 1000 kg |
Motoroppsett, forbruk og utslipp
| Antall motorer | 1 |
| Hybrid | Nei |
| Drivstoff | Elektrisk |
| Hestekrefter | 150 HK (110 kW) |
| Kontinuelig effekt | 122 HK (90 kW) |
| Girkasse | Automat |
| Motorkode | EM57 |
| Hjuldrift | Forhjulsdrift |
| Antall aksler med drift | 1 av 2 |
| Støynivå | 66 dB |
Nyttige lenker
- Se registreringsnumre som ligner på EC73690
- Se registreringsnumre som begynner med bokstavene EC
- Kjennemerkebokstavene EC betyr at kjøretøyet tilhører kategorien Elektrisk kjøretøy
- Send salgsmelding til Statens Vegvesen
Dekk- og felgalternativer
Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.
Kombinasjon 1
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 205/55R16 | 16X61/2J | P (150 km/t) | 40mm | 86 (530 kg) |
| 2 | 205/55R16 | 16X61/2J | P (150 km/t) | 40mm | 84 (500 kg) |
Kombinasjon 2
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 215/50R17 | 17X61/2J | P (150 km/t) | 45mm | 86 (530 kg) |
| 2 | 215/50R17 | 17X61/2J | P (150 km/t) | 45mm | 84 (500 kg) |
Kombinasjon 3
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 205/55R16 | 16X61/2JJ | P (150 km/t) | 40mm | 86 (530 kg) |
| 2 | 205/55R16 | 16X61/2JJ | P (150 km/t) | 40mm | 84 (500 kg) |
Kombinasjon 4
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 215/50R17 | 17X61/2JJ | P (150 km/t) | 45mm | 86 (530 kg) |
| 2 | 215/50R17 | 17X61/2JJ | P (150 km/t) | 45mm | 84 (500 kg) |
Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.
Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).
Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.
Aksler på kjøretøyet
Antallet aksler på et kjøretøy varierer. En vanlig personbil har to aksler (en foran og en bak). Større kjøretøy som lastebiler kan ha flere aksler for å fordele vekten og forbedre lastekapasiteten.
| # | Avstand | Sporvidde | Fremdrift | Luftfjæring | Makslast | Ant. hjul | Styring |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2700 mm | 1540 | Ja | Ikke oppgitt | 1040 kg | 2 | Ja |
| 2 | Ikke oppgitt | 1555 | Nei | Ikke oppgitt | 1000 kg | 2 | Nei |