Trekkbil

JR17515 Scania R 142

Dieseldrevet trekkbil førstegangsregistrert i utlandet i 1983 og bruktimportert til Norge i 1988. Eksportert/utført fra Norge 9 desember 2003.

Hvem eier trekkbilen?

Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.

Eller send SMS « REGNR JR17515 » til 2292 (49,-)

Se eieropplysninger
Slik virker det
  1. Opprett en ny tekstmelding (SMS)
  2. Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
  3. Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel JR17515
  4. Send meldingen til 2292
  5. Svar OK for å bekrefte betalingen
  6. Du mottar svaret innen 30 sekunder
  7. Kr 49,- blir belastet ditt telefonabonnement

SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.

OK symbol EU-kontroll

Ingen EU-kontrollfrist er registrert på dette kjøretøyet.
Ble sist godkjent: 2 mars 2001

Heftelser og pantsettelse

Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.

Statusindikator OK Eierhistorikk funnet

Dette kjøretøyet har hatt flere eiere.

Eller send SMS « HISTORIKK JR17515 » til 2292 (49,-)

Se eierhistorikk

Du vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.

SMS besvares innen 30 sekunder.

Statusindikator OK Kilometerstand funnet

Det finnes kilometerhistorikk på dette kjøretøyet.

Statusindikator OK Ikke etterlyst

Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.

Warning symbol Forsikring

Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.

Vognkortmerknader

Ingen vognkortmerkander funnet

Kjøretøyopplysninger

MerkeSCANIA
ModellbetegnelseR 142
Typebetegnelse-
KjøretøygruppeTrekkbil
Kjøringens artLeievogn
Teknisk kodeN3
Sitteplasser2 seter: 2 foran og 0 bak
Understellsnummer1072051
BruktimportNei, solgt ny i Norge

Viktige datoer for kjøretøyet

Førstegangsregistrert31 desember 1983
***Måned og dag er ukjent. Kun opprinnelig registreringsår er kjent fra kilden.
Førstegangsregistrert i Norge28 januar 1988
Sist eierskifte24 oktober 1991
Sist EU-godkjent2 mars 2001
Vraket-
Avregistrert-

Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt

Lengde705.0 cm
Bredde250.0 cm
Egenvekt8100 kg
Tillatt totalvekt24300 kg
Maks nyttelast16125 kg
Maksvekt foraksel6500 kg
Maksvekt bakaksel17800 kg

Motoroppsett, forbruk og utslipp

Antall motorer1
HybridNei
DrivstoffDiesel
Hestekrefter419 HK (308 kW)
Antall aksler med drift1 av 3
MiljøklasseIngen

Nyttige lenker

Dekk- og felgalternativer

Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.

Kombinasjon 1

AkselDekkFelgMin. hastighetsindeksInnpressMin. lastindeks
1E 22,5/315/80-22,5Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt149 (3250 kg)
212 R 22,5/295/80-22,5Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt160 (4500 kg)
3Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt160 (4500 kg)


Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.

Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).

Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.

Aksler på kjøretøyet

Antallet aksler på et kjøretøy varierer. En vanlig personbil har to aksler (en foran og en bak). Større kjøretøy som lastebiler kan ha flere aksler for å fordele vekten og forbedre lastekapasiteten.

#AvstandSporviddeFremdriftLuftfjæringMakslastAnt. hjulStyring
13400 mmIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt6500 kgIkke oppgittIkke oppgitt
21400 mmIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt8900 kgIkke oppgittIkke oppgitt
3Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt8900 kgIkke oppgittIkke oppgitt