Trekkbil, vraket

LH48700 Scania R 142M6X2A

Dieseldrevet trekkbil førstegangsregistrert i utlandet i 1982 og bruktimportert til Norge i 1984. Avregistrert og vraket 26 mars 2020.

Hvem eier trekkbilen?

Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.

Eller send SMS « REGNR LH48700 » til 2292 (39,-)

Se eieropplysninger
Slik virker det
  1. Opprett en ny tekstmelding (SMS)
  2. Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
  3. Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel LH48700
  4. Send meldingen til 2292
  5. Svar OK for å bekrefte betalingen
  6. Du mottar svaret innen 30 sekunder
  7. Kr 39,- blir belastet ditt telefonabonnement

SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.

Warning symbol Vraket

Trekkbilen ble avregistrert og vraket 26 mars 2020.

Warning symbol Ikke godkjent innen fristen for EU-kontroll

Frist for godkjent EU-kontroll: 31 oktober 1994

Heftelser og pantsettelse

Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.

Statusindikator OK Eierhistorikk funnet

Dette kjøretøyet har hatt flere eiere.

Eller send SMS « HISTORIKK LH48700 » til 2292 (39,-)

Se eierhistorikk

Du vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.

SMS besvares innen 30 sekunder.

Warning symbol Kilometerstand

For kjøretøy med registreringsnummer LH48700 finnes det ingen registrerte avlesninger av kilometerstand.

Neste avlesning forventes på EU-kontroll senest 31 oktober 1994.

Statusindikator OK Ikke etterlyst

Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.

Warning symbol Forsikring

Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.

Vognkortmerknader

Ingen vognkortmerkander funnet

Kjøretøyopplysninger

MerkeSCANIA
ModellbetegnelseR 142M6X2A
Typebetegnelse-
KjøretøygruppeTrekkbil
Kjøringens artEgentransport
Teknisk kodeN3
Sitteplasser2 seter: 2 foran og 0 bak
Understellsnummer1059639
BruktimportNei, solgt ny i Norge

Viktige datoer for kjøretøyet

Førstegangsregistrert31 desember 1982
***Måned og dag er ukjent. Kun opprinnelig registreringsår er kjent fra kilden.
Førstegangsregistrert i Norge8 februar 1984
Sist eierskifte21 september 1990
Sist EU-godkjent-
Neste EU-kontroll-
Vraket26 mars 2020
Avregistrert26 mars 2020

Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt

Lengde685.0 cm
Bredde250.0 cm
Egenvekt8060 kg
Tillatt totalvekt22500 kg
Maks nyttelast14365 kg
Maksvekt foraksel6500 kg
Maksvekt bakaksel16000 kg

Motoroppsett, forbruk og utslipp

Antall motorer1
HybridNei
DrivstoffDiesel
Hestekrefter385 HK (283 kW)
Antall aksler med drift1 av 3
MiljøklasseIngen

Nyttige lenker

Dekk- og felgalternativer

Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.

Kombinasjon 1

AkselDekkFelgMin. hastighetsindeksInnpressMin. lastindeks
112 R X 22,5Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt149 (3250 kg)
212 R X 22,5 X 2Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt180 (8000 kg)


Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.

Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).

Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.

Aksler på kjøretøyet

Antallet aksler på et kjøretøy varierer. En vanlig personbil har to aksler (en foran og en bak). Større kjøretøy som lastebiler kan ha flere aksler for å fordele vekten og forbedre lastekapasiteten.

#AvstandSporviddeFremdriftLuftfjæringMakslastAnt. hjulStyring
1Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt6500 kgIkke oppgittIkke oppgitt
2Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt16000 kgIkke oppgittIkke oppgitt