Hvem eier bussen?
Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.
Eller send SMS « REGNR LJ86306 » til 2292 (39,-)
Se eieropplysninger- Opprett en ny tekstmelding (SMS)
- Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
- Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel LJ86306
- Send meldingen til 2292
- Svar OK for å bekrefte betalingen
- Du mottar svaret innen 30 sekunder
- Kr 39,- blir belastet ditt telefonabonnement
SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.
EU-kontroll
Ble sist godkjent: 3 januar 2025
Frist for godkjent EU-kontroll: 28 februar 2026
Bestill påminnelse om EU-kontroll
Bli varslet kostnadsfritt på SMS når det er på tide å ta EU-kontroll. Varselet sendes ut 1 måned før fristen utløper. Mer informasjon
Bestilles ved å sende SMS « EUVARSEL LJ86306» til 2292 (Gratis)
Heftelser funnet
Kjøretøyet har økonomiske heftelser pålydende kr 1.355.781,-.
For kjøretøy med registreringsnummer LJ86306 er det offentliggjort 1 tinglyst heftelse av type Pant i motorvogner, anleggsmaskiner og jernbanemateriell for tilsammen kr. 1.355.781,-
Sist oppdatert 28 oktober 2025.
jf. Brønnøysundregistrene.
Send SMS « REGNR LJ86306 » til 2292 for å få navn på pantsetter samt mer informasjon om heftelsene tilsendt på SMS. (39,-)
Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.
Eierhistorikk funnet
Dette kjøretøyet har hatt flere eiere.
Eller send SMS « HISTORIKK LJ86306 » til 2292 (39,-)
Se eierhistorikkDu vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.
SMS besvares innen 30 sekunder.
Kilometerstand funnet
Det finnes kilometerhistorikk på dette kjøretøyet.
Eller send SMS « KILOMETER LJ86306 » til 2292 (25,-)
Se kilometerhistorikkSMS besvares innen 30 sekunder.
Bruktimport
Kjøretøyet er bruktimportert fra Østerrike og kan mangle nybilgaranti i Norge. Kilometerhistorikk fra utlandet blir ikke kontrollert ved innførsel. Kjøretøyets kilometerstand viste 390414 km ved innførsel. Registreringsnummer i Østerrike var GM-729GH.
Ikke etterlyst
Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.
Forsikring
Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.Vognkortmerknader
Ingen vognkortmerkander funnetKjøretøyopplysninger
| Produsent | Volvo Bus Corporation |
| Merke | VOLVO |
| Modellbetegnelse | 9900 |
| Typebetegnelse | B6SC |
| Variant | A9731 |
| Versjon | R2A3JH46J8101 |
| Kjøretøygruppe | Buss |
| Kjøringens art | Egentransport |
| Teknisk kode | M3 |
| Makshastighet | 100 km/t |
| Sitteplasser | 51 seter: 2 foran og 49 bak |
| Understellsnummer | YV3T2U822F1171177 |
| Bruktimport | Ja |
Viktige datoer for kjøretøyet
| Førstegangsregistrert | 24 august 2015 |
| Førstegangsregistrert i Norge | 28 februar 2024 |
| Sist eierskifte | 6 november 2024 |
| Sist EU-godkjent | 3 januar 2025 |
| Neste EU-kontroll | 28 februar 2026 |
| Vraket | - |
| Avregistrert | - |
Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt
| Lengde | 1,305.0 cm |
| Bredde | 255.0 cm |
| Høyde | 375.4 cm |
| Egenvekt | 16150 kg |
| Tillatt totalvekt | 24350 kg |
| Maks nyttelast | 8125 kg |
| Maksvekt tilhenger med bremser | 2800 kg |
| Maksvekt tilhenger uten bremser | 750 kg |
| Maksvekt tilhengerkobling | 120 kg |
| Maks vogntogvekt | 27150 kg |
| Maksvekt foraksel | 7100 kg |
| Maksvekt bakaksel | 17250 kg |
Motoroppsett, forbruk og utslipp
| Antall motorer | 1 |
| Hybrid | Nei |
| Drivstoff | Diesel |
| Hestekrefter | 469 HK (345 kW) |
| Girkasse | Automat |
| Hjuldrift | Bakhjulsdrift |
| Antall aksler med drift | 1 av 3 |
| Støynivå | 76 dB |
| Miljøklasse | Euro 6 |
| Partikkelfilter DPF | Ja |
Nyttige lenker
- Se registreringsnumre som ligner på LJ86306
- Se registreringsnumre som begynner med bokstavene LJ
- Bokstavene LJ tilsier at kjøretøyet
er førstegangsregistrert ved Tønsberg trafikkstasjon. - Send salgsmelding til Statens Vegvesen
Dekk- og felgalternativer
Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.
Kombinasjon 1
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 315/80R22,5 | 9.00 | J (100 km/t) | Ikke oppgitt | 152 (3550 kg) |
| 2 | 315/80R22,5 | 9.00 | J (100 km/t) | Ikke oppgitt | 145 (2900 kg) |
| 3 | 315/80R22,5 | 9.00 | J (100 km/t) | Ikke oppgitt | 145 (2900 kg) |
Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.
Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).
Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.
Aksler på kjøretøyet
Antallet aksler på et kjøretøy varierer. En vanlig personbil har to aksler (en foran og en bak). Større kjøretøy som lastebiler kan ha flere aksler for å fordele vekten og forbedre lastekapasiteten.
| # | Avstand | Sporvidde | Fremdrift | Luftfjæring | Makslast | Ant. hjul | Styring |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 5960 mm | 2120 | Nei | Ja | 7100 kg | Ikke oppgitt | Ikke oppgitt |
| 2 | 1400 mm | 1915 | Ja | Ja | 11500 kg | Ikke oppgitt | Ikke oppgitt |
| 3 | Ikke oppgitt | 2120 | Nei | Ja | 5750 kg | Ikke oppgitt | Ikke oppgitt |
