BUSS KL II

PN88252 Leyland Dab Serie ViiGul

Gulfarget dieseldrevet buss kl ii førstegangsregistrert i utlandet i 1985 og bruktimportert til Norge i 1992. Avregistrert 18 september 2002.

Hvem eier bussen?

Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.

Eller send SMS « REGNR PN88252 » til 2292 (39,-)

Se eieropplysninger
Slik virker det
  1. Opprett en ny tekstmelding (SMS)
  2. Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
  3. Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel PN88252
  4. Send meldingen til 2292
  5. Svar OK for å bekrefte betalingen
  6. Du mottar svaret innen 30 sekunder
  7. Kr 39,- blir belastet ditt telefonabonnement

SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.

Warning symbol Avregistrert

Bussen ble avregistrert 18 september 2002. Dette skyldes normalt sett en av følgende:

  • bussen skal stå parkert inntil videre, f.eks. ved vinterlagring eller restaurering
  • bussen har blitt sendt til gjenvinning/vraking
  • bussen er avskiltet, f.eks. ved manglende betaling av årsavgift eller ikke godkjent EU-kontroll

Warning symbol Ikke godkjent innen fristen for EU-kontroll

Ble sist godkjent: 16 januar 2002
Frist for godkjent EU-kontroll: 28 februar 2018

Bestill påminnelse om EU-kontroll

Bli varslet kostnadsfritt på SMS når det er på tide å ta EU-kontroll. Varselet sendes ut 1 måned før fristen utløper. Mer informasjon



Bestilles ved å sende SMS « EUVARSEL PN88252» til 2292 (Gratis)

Heftelser og pantsettelse

Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.

Statusindikator OK Eierhistorikk

Kjøretøyet kan ha hatt flere eiere.

Eller send SMS « HISTORIKK PN88252 » til 2292 (39,-)

Se eierhistorikk

Du vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.

SMS besvares innen 30 sekunder.

Statusindikator OK Kilometerstand funnet

Det finnes kilometerhistorikk på dette kjøretøyet.

Warning symbol Bruktimport

Kjøretøyet er bruktimportert fra utlandet og kan mangle nybilgaranti i Norge. Kilometerhistorikk fra utlandet blir ikke kontrollert ved innførsel.

Statusindikator OK Ikke etterlyst

Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.

Warning symbol Forsikring

Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.

Vognkortmerknader

Ingen vognkortmerkander funnet

Kjøretøyopplysninger

MerkeLEYLAND DAB
ModellbetegnelseSERIE VII
Typebetegnelse1200L 110E
KjøretøygruppeBUSS KL II
Kjøringens artRutevogn, ikke i bruk
Teknisk kodeM3
Sitteplasser47 seter: 1 foran og 46 bak
Understellsnummer8400504
BruktimportJa

Viktige datoer for kjøretøyet

Førstegangsregistrert31 desember 1985
Førstegangsregistrert i Norge18 februar 1992
Sist eierskifte18 februar 1992
Sist EU-godkjent16 januar 2002
Neste EU-kontroll28 februar 2018
Vraket-
Avregistrert18 september 2002

Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt

Lengde1,200.0 cm
Bredde250.0 cm
Egenvekt10300 kg
Tillatt totalvekt17500 kg
Maksvekt foraksel6500 kg
Maksvekt bakaksel11000 kg

Motoroppsett, forbruk og utslipp

Antall motorer1
DrivstoffDiesel
Slagvolum11400 cm3
11.4 liter
MiljøklasseIngen

Nyttige lenker

Dekk- og felgalternativer

Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.

Kombinasjon 1

AkselDekkFelgMin. hastighetsindeksInnpressMin. lastindeks
112R 22.5Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt149 (3250 kg)
212R 22.5Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt168 (5600 kg)


Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.

Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).

Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.