Buss, vraket

SC91782 Mercedes-Benz V 230 TurbodieselSvart

Svartfarget dieseldrevet buss førstegangsregistrert i utlandet i 1998 og bruktimportert til Norge i 1998. Avregistrert og vraket 21 april 2008.

Hvem eier bussen?

Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.

Eller send SMS « REGNR SC91782 » til 2292 (39,-)

Se eieropplysninger
Slik virker det
  1. Opprett en ny tekstmelding (SMS)
  2. Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
  3. Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel SC91782
  4. Send meldingen til 2292
  5. Svar OK for å bekrefte betalingen
  6. Du mottar svaret innen 30 sekunder
  7. Kr 39,- blir belastet ditt telefonabonnement

SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.

Warning symbol Vraket

Bussen ble avregistrert og vraket 21 april 2008.

OK symbol EU-kontroll

Ingen EU-kontrollfrist er registrert på dette kjøretøyet.
Ble sist godkjent: 28 mars 2003

Heftelser og pantsettelse

Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.

Statusindikator OK Eierhistorikk funnet

Dette kjøretøyet har hatt flere eiere.

Eller send SMS « HISTORIKK SC91782 » til 2292 (39,-)

Se eierhistorikk

Du vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.

SMS besvares innen 30 sekunder.

Statusindikator OK Kilometerstand funnet

Det finnes kilometerhistorikk på dette kjøretøyet.

Statusindikator OK Ikke etterlyst

Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.

Warning symbol Forsikring

Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.

Vognkortmerknader

  • #1 Typegodkjenningsmerknad

    Seteplassering se typegodkjenning,vekttillegg: aut.
    Gir 20 kg

Kjøretøyopplysninger

MerkeMERCEDES-BENZ
ModellbetegnelseV 230 TURBODIESEL
TypebetegnelseVSA638274
Variant13
KjøretøygruppeBuss
Kjøringens artDrosje løyvehaver
Teknisk kodeM2
Makshastighet160 km/t
Sitteplasser10 seter: 2 foran og 8 bak
UnderstellsnummerVSA63827413124662
BruktimportNei, solgt ny i Norge

Viktige datoer for kjøretøyet

Førstegangsregistrert31 desember 1998
***Måned og dag er ukjent. Kun opprinnelig registreringsår er kjent fra kilden.
Førstegangsregistrert i Norge5 oktober 1998
Sist eierskifte25 april 2001
Sist EU-godkjent28 mars 2003
Neste EU-kontroll-
Vraket21 april 2008
Avregistrert21 april 2008

Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt

Lengde466.0 cm
Bredde188.0 cm
Egenvekt1870 kg
Tillatt totalvekt2700 kg
Maks nyttelast755 kg
Maksvekt taklast100 kg
Maksvekt tilhenger med bremser2000 kg
Maksvekt tilhenger uten bremser750 kg
Maksvekt tilhengerkobling75 kg
Maks vogntogvekt4130 kg
Maksvekt foraksel1420 kg
Maksvekt bakaksel1400 kg

Motoroppsett, forbruk og utslipp

Antall motorer1
HybridNei
DrivstoffDiesel
Hestekrefter98 HK (72 kW)
Motorkode601.970
HjuldriftForhjulsdrift
Antall aksler med drift1 av 2

Nyttige lenker

Dekk- og felgalternativer

Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.

Kombinasjon 1

AkselDekkFelgMin. hastighetsindeksInnpressMin. lastindeks
1195/70R15C5 1/2 JQ (160 km/t)60mm96 (710 kg)
2195/70R15C5 1/2 JQ (160 km/t)60mm96 (710 kg)

Kombinasjon 2

AkselDekkFelgMin. hastighetsindeksInnpressMin. lastindeks
1Ikke oppgitt6JQ (160 km/t)60mm96 (710 kg)
2Ikke oppgitt6JQ (160 km/t)60mm96 (710 kg)


Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.

Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).

Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.

Aksler på kjøretøyet

Antallet aksler på et kjøretøy varierer. En vanlig personbil har to aksler (en foran og en bak). Større kjøretøy som lastebiler kan ha flere aksler for å fordele vekten og forbedre lastekapasiteten.

#AvstandSporviddeFremdriftLuftfjæringMakslastAnt. hjulStyring
13000 mm1620JaIkke oppgitt1420 kgIkke oppgittIkke oppgitt
2Ikke oppgitt1630NeiIkke oppgitt1400 kgIkke oppgittIkke oppgitt