Buss, vraket

SP16077 Ford Transit

Bensindrevet buss førstegangsregistrert i utlandet i 1977 og bruktimportert til Norge i 1977. Avregistrert og vraket 23 mars 1990.

Hvem eier bussen?

Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.

Eller send SMS « REGNR SP16077 » til 2292 (49,-)

Se eieropplysninger
Slik virker det
  1. Opprett en ny tekstmelding (SMS)
  2. Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
  3. Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel SP16077
  4. Send meldingen til 2292
  5. Svar OK for å bekrefte betalingen
  6. Du mottar svaret innen 30 sekunder
  7. Kr 49,- blir belastet ditt telefonabonnement

SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.

Warning symbol Vraket

Bussen ble avregistrert og vraket 23 mars 1990.

OK symbol EU-kontroll

Ingen EU-kontrollfrist er registrert på dette kjøretøyet.

Heftelser og pantsettelse

Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.

Statusindikator OK Eierhistorikk funnet

Dette kjøretøyet har hatt flere eiere.

Eller send SMS « HISTORIKK SP16077 » til 2292 (49,-)

Se eierhistorikk

Du vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.

SMS besvares innen 30 sekunder.

Warning symbol Kilometerstand

For kjøretøy med registreringsnummer SP16077 finnes det ingen registrerte avlesninger av kilometerstand.

Statusindikator OK Ikke etterlyst

Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.

Warning symbol Forsikring

Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.

Vognkortmerknader

Ingen vognkortmerkander funnet

Kjøretøyopplysninger

MerkeFORD
ModellbetegnelseTRANSIT
Typebetegnelse-
KjøretøygruppeBuss
Kjøringens artEgentransport
Teknisk kodeM2
Sitteplasser12 seter
UnderstellsnummerGB73TK15112
BruktimportNei, solgt ny i Norge

Viktige datoer for kjøretøyet

Førstegangsregistrert31 desember 1977
***Måned og dag er ukjent. Kun opprinnelig registreringsår er kjent fra kilden.
Førstegangsregistrert i Norge29 november 1977
Sist eierskifte16 februar 1983
Sist EU-godkjent-
Neste EU-kontroll-
Vraket23 mars 1990
Avregistrert23 mars 1990

Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt

Lengde443.0 cm
Bredde196.0 cm
Egenvekt1360 kg
Tillatt totalvekt2400 kg
Maks nyttelast970 kg
Maksvekt foraksel1460 kg

Motoroppsett, forbruk og utslipp

Antall motorer1
HybridNei
DrivstoffBensin
Hestekrefter69 HK (51 kW)
Antall aksler med drift1 av 2

Nyttige lenker

Dekk- og felgalternativer

Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.

Kombinasjon 1

AkselDekkFelgMin. hastighetsindeksInnpressMin. lastindeks
1195 R X 14CIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt97 (730 kg)
2195 R X 14CIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgittRAD


Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.

Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).

Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.

Aksler på kjøretøyet

Antallet aksler på et kjøretøy varierer. En vanlig personbil har to aksler (en foran og en bak). Større kjøretøy som lastebiler kan ha flere aksler for å fordele vekten og forbedre lastekapasiteten.

#AvstandSporviddeFremdriftLuftfjæringMakslastAnt. hjulStyring
12690 mmIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt1460 kgIkke oppgittIkke oppgitt
2Ikke oppgittIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgittIkke oppgitt