Hvem eier bussen?
Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.
Eller send SMS « REGNR SP70479 » til 2292 (49,-)
Se eieropplysninger- Opprett en ny tekstmelding (SMS)
- Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
- Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel SP70479
- Send meldingen til 2292
- Svar OK for å bekrefte betalingen
- Du mottar svaret innen 30 sekunder
- Kr 49,- blir belastet ditt telefonabonnement
SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.
Vraket
Bussen ble avregistrert og vraket 19 oktober 2023.
Ikke godkjent innen fristen for EU-kontroll
Ble sist godkjent: 13 august 2020
Frist for godkjent EU-kontroll: 21 juli 2025
Heftelser og pantsettelse
Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.
Eierhistorikk funnet
Dette kjøretøyet har hatt flere eiere.
Eller send SMS « HISTORIKK SP70479 » til 2292 (49,-)
Se eierhistorikkDu vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.
SMS besvares innen 30 sekunder.
Kilometerstand funnet
Det finnes kilometerhistorikk på dette kjøretøyet.
Eller send SMS « KILOMETER SP70479 » til 2292 (25,-)
Se kilometerhistorikkSMS besvares innen 30 sekunder.
Ikke etterlyst
Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.
Forsikring
Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.Vognkortmerknader
Ingen vognkortmerkander funnetKjøretøyopplysninger
| Merke | SCANIA |
| Modellbetegnelse | K112CL30 |
| Typebetegnelse | - |
| Kjøretøygruppe | BUSS KL II |
| Kjøringens art | Egentransport |
| Teknisk kode | M3 |
| Sitteplasser | 48 seter: 1 foran og 47 bak |
| Understellsnummer | 1806993 |
| Bruktimport | Nei, solgt ny i Norge |
Viktige datoer for kjøretøyet
| Førstegangsregistrert | 27 september 1984 |
| Førstegangsregistrert i Norge | 27 september 1984 |
| Sist eierskifte | 18 juni 2021 |
| Sist EU-godkjent | 13 august 2020 |
| Neste EU-kontroll | - |
| Vraket | 19 oktober 2023 |
| Avregistrert | 19 oktober 2023 |
Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt
| Lengde | 1,200.0 cm |
| Bredde | 250.0 cm |
| Egenvekt | 11600 kg |
| Tillatt totalvekt | 16500 kg |
| Maksvekt foraksel | 6500 kg |
| Maksvekt bakaksel | 10000 kg |
Motoroppsett, forbruk og utslipp
| Antall motorer | 1 |
| Drivstoff | Diesel |
| Hestekrefter | 305 HK (224.26 kW) |
| Slagvolum | 11000 cm3 11 liter |
| Miljøklasse | Ingen |
Nyttige lenker
- Se registreringsnumre som ligner på SP70479
- Se registreringsnumre som begynner med bokstavene SP
- Bokstavene SP tilsier at kjøretøyet
er førstegangsregistrert ved Bergen trafikkstasjon. - Send salgsmelding til Statens Vegvesen
Dekk- og felgalternativer
Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.
Kombinasjon 1
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 12 R - 22.5 | Ikke oppgitt | Ikke oppgitt | Ikke oppgitt | 149 (3250 kg) |
| 2 | 12 R - 22.5 | Ikke oppgitt | Ikke oppgitt | Ikke oppgitt | 164 (5000 kg) |
Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.
Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).
Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.
