Det personlige kjennemerket PAWAR brukes for øyeblikket på BT65427.
Sist oppdatert 9 juli 2024. Oppdater nåHvem eier bilen?
Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.
Eller send SMS « REGNR BT65427 » til 2292 (39,-)
Se eieropplysninger- Opprett en ny tekstmelding (SMS)
- Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
- Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel BT65427
- Send meldingen til 2292
- Svar OK for å bekrefte betalingen
- Du mottar svaret innen 30 sekunder
- Kr 39,- blir belastet ditt telefonabonnement
SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.
EU-kontroll
Ble sist godkjent: 28 august 2023
Frist for godkjent EU-kontroll: 28 september 2025
Person- og varebiler med vekt under 7,5 tonn er fritatt for EU-kontroll de tre første årene etter førstegangsregistrering i Norge, og skal deretter kontrolleres hvert andre år.
Bestill påminnelse om EU-kontroll
Bli varslet kostnadsfritt på SMS når det er på tide å ta EU-kontroll. Varselet sendes ut 1 måned før fristen utløper. Mer informasjon
Bestilles ved å sende SMS « EUVARSEL BT65427» til 2292 (Gratis)
Ingen heftelser
For kjøretøy med registreringsnummer BT65427 er det ikke offentliggjort tinglyste heftelser.
Sist oppdatert 27 september 2025.
jf. Brønnøysundregistrene.
Send SMS « REGNR BT65427 » til 2292 for å få tilsendt dokumentasjon som kan dokumentere at du var i god tro ved eventuell tvist. (39,-)
Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.
Eierhistorikk funnet
Dette kjøretøyet har hatt flere eiere.
Eller send SMS « HISTORIKK BT65427 » til 2292 (39,-)
Se eierhistorikkDu vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.
SMS besvares innen 30 sekunder.
Kilometerstand funnet
Det finnes kilometerhistorikk på dette kjøretøyet.
Eller send SMS « KILOMETER BT65427 » til 2292 (25,-)
Se kilometerhistorikkSMS besvares innen 30 sekunder.
Ikke etterlyst
Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.
Forsikring
Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.Vognkortmerknader
#1 Typegodkjenningsmerknad
Egenvekt og nyttelast er veiledende - avhengig av utstyr
Kjøretøyopplysninger
Produsent | VOLVO CAR CORPORATION |
Merke | VOLVO |
Modellbetegnelse | XC90 T8 Twin Engine |
Typebetegnelse | L |
Variant | LFBA |
Versjon | LFBABD?? |
Dører | 4 sidedører og bakluke/-dør |
Kjøretøygruppe | Personbil |
Kjøringens art | Egentransport |
Teknisk kode | M1G |
Makshastighet | 230 km/t |
Sitteplasser | 7 seter: 2 foran og 5 bak |
Understellsnummer | YV1LFBABDJ1201499 |
Bruktimport | Nei, solgt ny i Norge |
Viktige datoer for kjøretøyet
Førstegangsregistrert | 29 juni 2017 |
Førstegangsregistrert i Norge | 29 juni 2017 |
Sist eierskifte | 7 november 2022 |
Sist EU-godkjent | 28 august 2023 |
Neste EU-kontroll | 28 september 2025 |
Vraket | - |
Avregistrert | - |
Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt
Lengde | 495.0 cm |
Bredde | 193.1 cm |
Høyde | 172.7 cm |
Egenvekt | 2244 kg |
Tillatt totalvekt | 3010 kg |
Maks nyttelast | 691 kg |
Maksvekt taklast | 100 kg |
Maksvekt tilhenger med bremser | 2400 kg |
Maksvekt tilhenger uten bremser | 750 kg |
Maksvekt tilhengerkobling | 140 kg |
Maks vogntogvekt | 5410 kg |
Maksvekt foraksel | 1420 kg |
Maksvekt bakaksel | 1630 kg |
Motoroppsett, forbruk og utslipp
Antall motorer | 2 |
Hybrid | Ladbar hybrid |
Drivstoff | Bensin og elektrisk |
Hestekrefter | 408 HK (300 kW) |
Kontinuelig effekt | 38 HK (28 kW) |
Girkasse | Automat |
Motorkode | B4204T35 og ERAD_2 |
Hjuldrift | Firehjulsdrift AWD |
Antall aksler med drift | 2 av 2 |
Støynivå | 72 dB |
Miljøklasse | Euro 6 |
NOx-utslipp | 4.7 milligram NOx per kilometer |
Nyttige lenker
- Se registreringsnumre som ligner på BT65427
- Se registreringsnumre som begynner med bokstavene BT
- Bokstavene BT tilsier at kjøretøyet
er førstegangsregistrert ved Asker og Bærum trafikkstasjon. - Send salgsmelding til Statens Vegvesen
Dekk- og felgalternativer
Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.
Kombinasjon 1
Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
---|---|---|---|---|---|
1 | 235/55R19 XL | 8X19 | V (240 km/t) | 42.5mm | 96 (710 kg) |
2 | 235/55R19 XL | 8X19 | V (240 km/t) | 42.5mm | 101 (825 kg) |
Kombinasjon 2
Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
---|---|---|---|---|---|
1 | 275/45R20 XL | 9X20 | V (240 km/t) | 38.5mm | 96 (710 kg) |
2 | 275/45R20 XL | 9X20 | V (240 km/t) | 38.5mm | 101 (825 kg) |
Kombinasjon 3
Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
---|---|---|---|---|---|
1 | 275/40R21 | 9X21 | V (240 km/t) | 38.5mm | 96 (710 kg) |
2 | 275/40R21 | 9X21 | V (240 km/t) | 38.5mm | 101 (825 kg) |
Kombinasjon 4
Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
---|---|---|---|---|---|
1 | 275/35R22 | 9X22 | V (240 km/t) | 38.5mm | 96 (710 kg) |
2 | 275/35R22 | 9X22 | V (240 km/t) | 38.5mm | 101 (825 kg) |
Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.
Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).
Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.
Aksler på kjøretøyet
Antallet aksler på et kjøretøy varierer. En vanlig personbil har to aksler (en foran og en bak). Større kjøretøy som lastebiler kan ha flere aksler for å fordele vekten og forbedre lastekapasiteten.
# | Avstand | Sporvidde | Fremdrift | Luftfjæring | Makslast | Ant. hjul | Styring |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2984 mm | 1676 | Ja | Ikke oppgitt | 1420 kg | 2 | Ja |
2 | Ikke oppgitt | 1679 | Ja | Ikke oppgitt | 1630 kg | 2 | Nei |