Hvem eier bilen?
Se navn og adresser til de som eier og/eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjøretøyet. Telefonnummer dersom det er offentlig tilgjengelig.
Eller send SMS « REGNR K1262 » til 2292 (49,-)
Se eieropplysninger- Opprett en ny tekstmelding (SMS)
- Skriv REGNR i meldingsfeltet etterfulgt av mellomrom
- Skriv registreringsnummeret eller det personlige bilskiltet på kjøretøyet du ønsker informasjon om, for eksempel K1262
- Send meldingen til 2292
- Svar OK for å bekrefte betalingen
- Du mottar svaret innen 30 sekunder
- Kr 49,- blir belastet ditt telefonabonnement
SMS besvares innen 30 sekunder. Mer informasjon om tjenesten.
Har byttet registreringsnummer
Registreringsnummeret PR12086 er/har vært knyttet til kjøretøyet.
Bokstaver og tall som ligner på hverandre gir treff om hverandre i kjøretøyregisteret. Eksempelvis vil søk etter registrerigsnummeret AI vise kjøretøyet A1.
EU-kontroll
Ingen EU-kontrollfrist er registrert på dette kjøretøyet.
Ble sist godkjent: 4 mai 2017
Person- og varebiler med vekt under 7,5 tonn er fritatt for EU-kontroll de tre første årene etter førstegangsregistrering i Norge, og skal deretter kontrolleres hvert andre år.
Heftelser og pantsettelse
Skal du kjøpe en bil eller et annet kjøretøy, er det viktig at du først sjekker om det har heftelser. Kjøper du en bil med heftelser kan du risikere at den blir begjært tvangssolgt av pantehaver.
Eierhistorikk funnet
Dette kjøretøyet har hatt flere eiere.
Eller send SMS « HISTORIKK K1262 » til 2292 (49,-)
Se eierhistorikkDu vil motta navn på alle tidligere eiere og dato for eierskifter.
SMS besvares innen 30 sekunder.
Kilometerstand funnet
Det finnes kilometerhistorikk på dette kjøretøyet.
Eller send SMS « KILOMETER K1262 » til 2292 (25,-)
Se kilometerhistorikkSMS besvares innen 30 sekunder.
Bruktimport
Kjøretøyet er bruktimportert fra Usa og kan mangle nybilgaranti i Norge. Kilometerhistorikk fra utlandet blir ikke kontrollert ved innførsel. Kjøretøyets kilometerstand viste 105225 km ved innførsel. Registreringsnummer i Usa var UKJENT.
Ikke etterlyst
Ikke meldt stjålet pr. 15 oktober 2025.
Forsikring
Sjekk om kjøretøyet er forsikret hos Trafikkforsikringsforeningen.Vognkortmerknader
#1 Vognkortmerknad
Bevaringsverdig kjøretøy.
Må ikke endres konstruktivt eller utseende- messig.
Må bare benyttes ved spesielle anledninger som feks motor- historiske samlinger og løp ellers leilighetsvis når bruken ikke er til unødig fare eller ulempe for annen trafikk;
Kjøretøyopplysninger
| Merke | FORD |
| Modellbetegnelse | Thunderbird |
| Typebetegnelse | Cn |
| Kjøretøygruppe | Personbil |
| Kjøringens art | Egentransport |
| Teknisk kode | M1 |
| Makshastighet | 155 km/t |
| Sitteplasser | 4 seter: 2 foran og 2 bak |
| Understellsnummer | 2Y65Z151956 |
| Bruktimport | Ja |
Viktige datoer for kjøretøyet
| Førstegangsregistrert | 1 januar 1962 |
| Førstegangsregistrert i Norge | 16 mai 2012 |
| Sist eierskifte | 3 april 2024 |
| Sist EU-godkjent | 4 mai 2017 |
| Vraket | - |
| Avregistrert | - |
Dimensjoner, lasteevne og tilhengervekt
| Lengde | 521.0 cm |
| Bredde | 193.0 cm |
| Egenvekt | 2090 kg |
| Tillatt totalvekt | 2442 kg |
| Maks nyttelast | 282 kg |
| Maksvekt tilhenger med bremser | 908 kg |
| Maksvekt tilhenger uten bremser | 454 kg |
| Maksvekt tilhengerkobling | 75 kg |
| Maks vogntogvekt | 2073 kg |
| Maksvekt foraksel | 1200 kg |
| Maksvekt bakaksel | 1242 kg |
Motoroppsett, forbruk og utslipp
| Antall motorer | 1 |
| Hybrid | Nei |
| Drivstoff | Bensin |
| Hestekrefter | 303 HK (223 kW) |
| Girkasse | Automat |
| Hjuldrift | Bakhjulsdrift |
| Antall aksler med drift | 1 av 2 |
| Miljøklasse | Ingen |
Nyttige lenker
Dekk- og felgalternativer
Ulike kombinasjoner av dekk og felg som kan benyttes på kjøretøyet.
Kombinasjon 1
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 215/70r14 | 6x14 | Q (160 km/t) | 0.00mm | 90 (600 kg) |
| 2 | 215/70r14 | 6x14 | Q (160 km/t) | 0.00mm | 92 (630 kg) |
Kombinasjon 2
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 215/75r14 | 6x14 | Q (160 km/t) | 0.00mm | 90 (600 kg) |
| 2 | 215/75r14 | 6x14 | Q (160 km/t) | 0.00mm | 92 (630 kg) |
Kombinasjon 3
| Aksel | Dekk | Felg | Min. hastighetsindeks | Innpress | Min. lastindeks |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 225/70r14 | 6x14 | Q (160 km/t) | 0mm | 90 (600 kg) |
| 2 | 225/70r14 | 6x14 | Q (160 km/t) | 0mm | 92 (630 kg) |
Hastighetsindeks forteller hvilken maksimal hastighet dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som kjøretøyets maksimalhastighet.
Lasteindeks forteller hvor stor belastning dekket er godkjent for av fabrikant. Må minst være like høy som akselens tillatte totalvekt delt på antall hjul på akselen (normalt 2, eller 4 ved tvillinghjul).
Innpress er avstanden mellom senterlinjen på en felg og anleggsflaten på hjulnavet.
Aksler på kjøretøyet
Antallet aksler på et kjøretøy varierer. En vanlig personbil har to aksler (en foran og en bak). Større kjøretøy som lastebiler kan ha flere aksler for å fordele vekten og forbedre lastekapasiteten.
| # | Avstand | Sporvidde | Fremdrift | Luftfjæring | Makslast | Ant. hjul | Styring |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2870 mm | 1550 | Nei | Nei | 1200 kg | Ikke oppgitt | Ikke oppgitt |
| 2 | Ikke oppgitt | 1525 | Ja | Nei | 1242 kg | Ikke oppgitt | Ikke oppgitt |